Pitný režim

Dospelý človek potrebuje denne vypiť toľko litrov tekutín, aká je jeho  hmotnosť vydelená číslom 20. Tento vzorec v dnešnej dobe platí iba v lete a pri fyzickej námahe. Keďže sa už nepohybujeme toľko, koľko by naše telo potrebovalo, stačia nám 3 l tekutín.

Ľudia si často neuvedomujú, že poriadna hydratácia zlepšuje koncentráciu a dobu reakcie (predovšetkým pri fyzickom cvičení) a súčasne zvyšuje počet kalórií spálených pri každodennej činnosti. Voda telu pomáha zbaviť sa nadmerného sodíka, ktorý môže spôsobiť zadržovanie vody.

Behom 24 h naše telo vypotí v priemere 100 ml tekutín, močom a stolicou vylúčime cca 1 l, vydýchame 900 ml v podobe pary. My musíme nielen nahradiť tento objem tekutín, ktorý každý deň strácame, ale taktiež sa tzv. prepláchnuť.
Prečo by sme sa mali „preplachovať“?
Na stenách celého zažívacieho traktu sa usádzajú zbytky nestrávenej a nevylúčenej potravy. Naše telo je od prírody nastavené na príjem veľkého množstva vlákniny. Ale v dnešnej dobe prijímame veľmi málo vlákniny, a tým sa objem nestrávenej a nevylúčenej potravy usadenej v klkoch hrubého a tenkého čreva  zväčšuje.
Aby sa toto nedialo, nielenže potrebujeme denne prijímať viac vlákniny, no zároveň aj dostatočné množstvo tekutín.
Ako opeknieť a omladnúť?
Voda napomáhá hydratácii kože a tá je vďaka tomu jemnejšia, mäkšia, pružnejšia a bez vrások (kú koži sa voda dostáva až nakoniec. Keď organismus nedostane dostatok vody, koža pocíti dôsledky skôr, než ktorýkoľvek iný orgán – takže dostatočnou hydratáciou v ústrety našej kráse!

Dodržiavať pitný režim je často len otázkou zvyku. Odporúčame mať stále pri sebe pohár vody a popíjať po troškách celý deň.


Súvisiace témy: Filtrácia vody        Druhy filtrov        

Úspešne sa starám o zdravie svojej rodiny a rodín svojich klientov pomocou správnej životosprávy a východnej medicíny. Sprevádzam ich na ceste za zdravím, aby si mohli užívať spoločné chvíle v kruhu svojich najbližších v radosti a bez starostí. Môj príbeh si môžete prečítať tu
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Kategórie
  • Stiahnite si e-knihu 5 pilierov zdravia

    Ak chcete spoznať základné pravidlá, bez ktorých sa pri upevňovaní zdravia nezaobídete, stiahnite si elektronickú knihu

    5 pilierov zdravia zdarma a pomocou 5 dobrozvykov si upevnite zdravie.

     

  • Najnovšie články