Pomóc! Prečo nemôžem zaspať?

Tiež sa vám to stalo? Ľahnete unavení do postele a po 10-20 min. si uvedomíte, že ešte nespíte. Alebo v pohode zaspíte, v noci vás niečo prebudí, idete na záchod, ľahnete do postele, a nič, stále vám idú myšlienky. Po pol hodine k tomu pribudne strach, ako budete zajtra fungovať unavení, to vás ešte viac rozptýli.

Čo s tým? Tiež som to tak mala, ani nie problémy so zaspaním, skôr ľahký spánok a opätovné nezaspanie. Potom som dospávala poobede a ten čas mi zase chýbal, lebo som chcela toho veľa stihnúť. Vytvoril sa mi tak začarovaný kruh. Niekedy som skúšala aj v noci dorobiť veci, ktoré som si na ten deň naplánovala, ale to ma prebralo ešte viac, aj keď som mala dobrý pocit, že som sa len tak neprevaľovala v posteli, ale niečo užitočné urobila  😛

Tak som zisťovala, čím to je a prišla som na týchto 5 vecí:

  1. mám toho veľa – starostí, povinností – bola som cez deň taká „naštartovaná“, behala od jednej veci k druhej, že mám problém sa v noci upokojiť.
  2. jedla som cez deň sladké – aj keď je to zdravé sladké ako med, kokosový cukor, sušené ovocie, banány, hrozno, stále to zvyšuje hladinu cukru v krvi a nabudzuje organizmus. Tak isto pôsobí aj prejedanie – hlavne na večer – proste zvyšuje hladinu cukru v krvi.
  3. mám nedokončené veci a potom na ne v noci myslím – veľmi pomáha, ak novú vec začnete, až keď dokončíte rozrobenú vec predtým, alebo prehodnoťte, či to, čo máte rozrobené už mesiac, skutočne stojí za dokončenie. Ak áno, dajte tomu prioritu.
  4. používam stimulanty – káva, zelený čaj, guarana, alkohol… – tým siahnete do rezerv svojho tela, ťaháte energiu z ďalšieho dňa a rozhodíte si celý biorytmus. Takže, iba vo výnimočných prípadoch, určite nie každý deň, ani každý druhý…
  5. robila som do noci na počítači – blikajúca obrazovka je najlepší odháňač spánku, lebo vyžarovanie a blikanie dráždi aj náš nervový systém

A skutočne, keď som cez deň dbala na to, aby k týmto 5 veciam nedochádzalo, spánok bol lepší. Než to však nastalo, pomohla som si večer čajom z medovky, levandule a chmeľu.

Taktiež som zaviedla zvyk, že po prečítaní rozprávky na dobrú noc deťom už nejdem na počítač – aj keď práce by ešte bolo dosť, čo by sa dalo urobiť. Začnem si čítať svoju knižku a pritom sa veľmi dobre zaspáva, telo sa upokojí, myseľ sa odpúta od denných starostí. Veľmi účinná je aj modlitba, v ktorej poďakujete za to, čo sa vám podarilo v ten deň, tým si ho zrekapitulujete a uzavriete.

Posledný rok mi tiež pomáhajú esenciálne oleje od doTerra – sú to terapeutické oleje. Serenity na noc vám skutočne prehĺbi spánok, vaše telo je viac zregenerované. Tým, že sú to 100% prírodné produkty, nevyvolávajú závislosť, ráno nie je človek ospalý ako to býva po chemických liekoch na spanie.

Účinok je zabezpečený tým, že sa uvoľní hladké svalstvo, ktoré máme pri strese napäté, a tým sa upokojí celý človek  🙂 .

Ak sa chcete dozvedieť viac, ako predísť, popr. liečiť bežné ochorenia, objednajte si elektronickú knihu Ako sa postarať o zdravie rodiny.

Úspešne sa starám o zdravie svojej rodiny a rodín svojich klientov pomocou správnej životosprávy a východnej medicíny. Sprevádzam ich na ceste za zdravím, aby si mohli užívať spoločné chvíle v kruhu svojich najbližších v radosti a bez starostí. Môj príbeh si môžete prečítať tu
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Kategórie
  • Stiahnite si e-knihu 5 pilierov zdravia

    Ak chcete spoznať základné pravidlá, bez ktorých sa pri upevňovaní zdravia nezaobídete, stiahnite si elektronickú knihu

    5 pilierov zdravia zdarma a pomocou 5 dobrozvykov si upevnite zdravie.

     

  • Najnovšie články