Kučeravý kel zrejme nepatrí medzi všeobecne obľúbenú zeleninu, ale je to škoda. Pretože, hoci nie je lukratívny tak ako napríklad jeho ružičkový brat, rozhodne v sebe ukrýva bohatý obsah, na ktorom príroda v žiadnom prípade nešetrila.

Ukrýva v sebe obrovské množstvo vitamínov (A, B, C, E), bioflavonoidov, bielkovín, vlákniny, stopových prvkov a minerálnych látok (vápnik, horčík, železo, jód, zinok, fosfor, draslík, selén, mangán, meď). Pokiaľ ide o vitamíny, obsahuje ich v oveľa väčšom množstve, než iné druhy zeleniny, to isté platí o obsahu vápnika – v tomto ohľade kučeravý kel jednoznačne vedie. Pre porovnanie, jedna porcia kučeravého kelu obsahuje toľko vápnika, koľko dva poháre mlieka.

Ešte pred 5 rokmi sa u nás nedali kúpiť semiačka tejto zdravej potraviny, tak mi ich sestra doviezla z Anglicka a potom som si ich kúpila aj vo Florencii na trhu.

Ešte mladé lístky sa dajú použiť ako šalát, ale ako hrubnú, tak ich treba dlhšie dusiť, variť.

Rada ho však používam aj do smoothie, spolu s avokádom a citrónom, je to výživová bomba.

Tento rok mám zdroj od dobrej kamarátky, ktorá má BIO, EKO krásnu záhradu, a tak sa vždy vytešuje, keď má nejaké prebytky. Kelu má vždy dosť :-). Potom vymýšľam nové recepty, ktoré by prijali aj moji blízki👩‍❤️‍👨. Lebo ja ho zjem v akejkoľvek forme, pre ich jazýčky😋 to musí byť onakvejšie pripravené.

A tak sa rada podelím s vami o recept na polievku, ktorá všetkým chutila.

Suroviny:

2 PL ghee masla

cibuľa, pór, cesnak

1 PL kukuričnej múky

6-8 kelových listov

1 batát, zeleninový vývar

3 PL červenej šošovice

bobkový list, ume ocot, írsky mach

V hrnci roztopíme 1 PL ghee masla, opečieme na ňom na drobno nakrájanú cibuľu alebo pór, pridáme na drobno nakrájané kelové listy, osolíme bylinkovou soľou, okoreníme bielym korením a kurkumou, podlejeme horúcou vodou, pridáme bobkový list a dusíme do zmäknutia. Uprostred dusenia pridáme na kocky nakrájaný batát a prematú červenú šošovicu, prilejeme horúci zeleninový vývar a ešte 15 min varíme.

Na panvici opečieme na 1 PL ghee masla rozpučené 2 strúčiky cesnaku, poprášime kukuričnou múkou, opražíme do zlatista, zalejeme 1 dcl studeného zeleninového vývaru, necháme zovrieť a pridáme k polievke.

Na zahustenie a dodanie jódu, kolagénu, selénu, zinku rozmiešame v polievke ešte 1 PL írskeho machu.

Odstavíme z ohňa, pridáme ume ocot podľa chuti – pozor, je dosť slaný, ale výborne podporuje trávenie, ničí patogény a konzervuje jedlo.

Dcéra si tam ešte šupla vajíčko, ktoré vo vriacej polievke po chvíli stuhlo.

Viac takýchto zdravých receptov nájdete v kuchárskej e-knihe Zdravá kuchyňa = zdravá rodina.

Tatiana Banášová
Úspešne sa starám o zdravie svojej rodiny a rodín svojich klientov pomocou správnej životosprávy a východnej medicíny. Sprevádzam ich na ceste za zdravím, aby si mohli užívať spoločné chvíle v kruhu svojich najbližších v radosti a bez starostí. Môj príbeh si môžete prečítať tu
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len na účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov.

  • Kategórie
  • Stiahnite si e-knihu 5 pilierov zdravia

    Ak chcete spoznať základné pravidlá, bez ktorých sa pri upevňovaní zdravia nezaobídete, stiahnite si elektronickú knihu

    5 pilierov zdravia zdarma a pomocou 5 dobrozvykov si upevnite zdravie.

     

  • Najnovšie články